Opravárna získala miliónovú investíciu a otvorila modernú servisnú halu

 11. 10. 2022

Česká spoločnosť Opravárna získala investície v hodnote niekoľkých miliónov eur. Časť z nich bola použitá na veľkokapacitnú halu, ktorá bola postavená pri Českom Brode a slávnostne otvorená vo štvrtok 6. októbra. Druhá časť investície pôjde na projekt Repairsys, ktorý je zameraný na zákazníkov B2B. Pomáha im so záručným servisom, vývojom vlastného softvéru a modulov na analýzu údajov.

Projekt Repairsys vznikol na základe pôvodného projektu Repairsys, ktorý sa venoval najmä pozáručnému servisu pre koncových zákazníkov. Ukázalo sa však, že záručný servis má oveľa väčší obchodný potenciál. V súčasnosti vykonáva záručný servis pre súkromné značky, ako sú Alza, Mall, Decathlon alebo Bauhaus, a spomedzi výrobcov pracuje pre Berlin Brands Group, Vivax a nedávno získala autorizáciu pre malé domáce spotrebiče Bosch.

"Vďaka nášmu zameraniu na záručný servis pre výrobcov, dovozcov a predajcov rýchlo rastieme a presvedčili sme o našej vízii významných investorov, ktorým by som chcel poďakovať za ich dôveru. Ich peniaze použijeme na ďalšie zlepšenie našich služieb a tiež na rozvoj IT. Okrem nášho vlastného systému plánujeme poskytnúť spoločnostiam možnosť vypočítať opraviteľnosť ich výrobkov na základe údajov o výrobkoch dodaných na trh, poskytnúť im cenné ekonomické údaje alebo vypočítať ich ekologickú stopu," plánuje zakladateľ a generálny riaditeľ Jan Charvát. Spoločnosť Repairsys ako služba funguje v dvoch režimoch a má približne 120 zmluvných technikov v Českej a Slovenskej republike.

Druhým významným cieľom, na ktorý boli použité investičné prostriedky, bolo otvorenie veľkej modernej haly služieb pri Českom Brode, ktorá dokáže prijať tisíce zákaziek mesačne. Hala s rozlohou 1 600 m2 slúži k dvom účelom: je to moderné servisné zariadenie pre širokú škálu výrobkov, ale aj sklad náhradných dielov a výrobkov. Opravuje výrobky od fitnes a záhradnej techniky až po náradie a elektrické zariadenia. Technici tu môžu neopraviteľné výrobky rozobrať na súčiastky, čím sa zvyšuje možnosť opravy a šetrenia životného prostredia. Na ukladanie dát používa opravovňa cloudový systém LOKiA od spoločnosti GRiT. Do novej haly prichádzajú výrobky z Českej republiky, Slovenska a regiónu strednej a východnej Európy. Okrem toho Opravárna teraz založila pobočku v Rakúsku a postupne expanduje do Rakúska a Nemecka.

V neposlednom rade bude investícia slúžiť na nábor kvalitných ľudí. Okrem skúseného Andreasa Zdubu, ktorý nastúpil na pozíciu technického riaditeľa, sme prijali nových obchodníkov a Martina Katzera, ktorý do spoločnosti prišiel z Footshopu, na pozíciu výkonného riaditeľa. Bude sa starať o každodenné výkonné riadenie.

Medzi nedávnych investorov patria Purple Ventures, Tilia Impact Ventures, Nation1 a rodinný trust Martina Duchacka. Druhá investičná etapa spoločnosti Seed prichádza približne rok a pol po období, keď do spoločnosti Repair Shop investovali anjelskí investori. Hodnota spoločnosti sa v súčasnosti pohybuje v desiatkach miliónov korún, pričom zakladateľ a generálny riaditeľ stále drží väčšinu.

"V spoločnosti Tilia Impact Ventures veríme, že hospodárstvo by malo fungovať v rovnováhe so životným prostredím, a nie na jeho úkor. Pozorujeme však, že správanie výrobcov elektroniky a konečných spotrebiteľov v konkrétnych segmentoch nie je v súlade so základnými princípmi obehu. Veľký počet výrobcov rieši záručné reklamácie poskytnutím nového výrobku namiesto toho, aby sa snažili maximalizovať životnosť už vyrobeného výrobku. Spoločnosť RepairSys chce pokračovať v odstraňovaní tohto neduhu a znižovaní zbytočného plytvania materiálom. Som veľmi rád, že Tilia môže spoločnosti RepairSys pomôcť na tejto ceste," komentuje investíciu jeden z investorov.

RepairSYS posúva servis produktov do 21. storočia

"Stanovili sme si jasný cieľ, ktorým je poskytovať našim firemným zákazníkom skutočné služby. Od začiatku až do konca, od sťažnosti cez samotnú opravu až po podrobné správy o opravách a analýzy. Na základe spoločných kapacít našich technikov a dodávateľov môžeme optimalizovať dojazdové vzdialenosti k zákazníkom alebo vyzdvihnúť výrobok a priviezť ho k nám na opravu. To im šetrí čas a peniaze. Prostredníctvom vlastného softvérového riešenia a dispečingu riadime priebeh servisných zákaziek, zjednodušujeme administratívu a umožňujeme zákazníkom priebežne sledovať stav opráv. Vďaka našim skúsenostiam dosahujeme vysoké percento opraviteľnosti," opisuje zakladateľ spoločnosti Jan Charvát.

O Opravárne

Opravárna je jednou z najväčších sietí opravovní v Českej republike. Funguje na princípe spojenia zákazníka s najbližšou službou alebo špecialistom za rozumnú cenu, pričom svoje služby poskytuje viac ako 1 500 odborníkov. Zákazníci sa môžu na Opravárnu obrátiť so širokou škálou problémov a ťažkostí, od jednoduchých domácich prác až po renováciu nábytku, elektroniky alebo opravu displeja telefónu. Poslaním spoločnosti je predĺžiť životnosť výrobkov, ktoré by sa inak vyhodili, a zvýšiť percento ich opraviteľnosti. Opravárna sa hlási k zásadám spoločensky zodpovedného podnikania a poskytuje hobby opravárom a domácim majstrom možnosť zarobiť si na živobytie tým, že ponúknu svoje zručnosti ľuďom v núdzi. Svojimi aktivitami spoločnosť prispieva k trvalo udržateľnému rozvoju a ochrane životného prostredia.

Zdroj:repairsys.eu

Zdroj obrázku: slusnafirma.cz

Súvisiace články

Potrebujete poradiť s riešením pre vašu firmu?