Kľúčovým faktorom pre udržanie rýchleho rastu je pre maloobchodnú spoločnosť 1. day čo možno [...]
Nový Albert portál umožnil zrealizovať úsporu nákladov v účtovníctve vo výške 80 tisíc EUR ročne. Webová aplikácia, ktorú vyvinula brnianska firma GRiT, umožňuje elektronickú komunikáciu, tak miznú náklady na papierové doklady a zároveň uľahčuje drobným dodávateľom vstup do reťazca Albert. Vďaka portálu s Albertom komunikuje dnes už 99,56 % dodávateľov bezpapierovo. Zákazníkom to prinesie viac regionálnych produktov a pestrejšiu ponuku.
„Naším účtovníctvom ročne prejdú milióny účtovných dokladov, iba s pekárňami si ich vymeníme aj stotisíc mesačne. Pri tomto objeme extrémne rastie riziko ľudských chýb pri spracovaní objednávok, dodacích listov alebo faktúr. S najväčšími dodávateľmi si už od roku 2002 vymieňame účtovné doklady cez EDI, čo je riešenie na bezpapierovú účtovnú komunikáciu. Postupne štandard EDI rozširujeme a zapájame doň všetkých dodávateľov, ktorí majú o toto riešenie záujem – aj tých najmenších, s ktorými si vymieňame pár dokladov mesačne. So spoločnosťou GRiT sme vyvinuli Albert portál, bezplatné EDI riešenie práve pre drobných dodávateľov. Jediné, čo teraz na EDI komunikáciu s nami potrebujú, je prístup na internet. Všetky náklady na prevádzku nesieme my,“ hovorí manažér spoločnosti Albert Petr Beran.
Albert portál využíva zatiaľ necelá stovka dodávateľov, ktorí si za máj vymenili s reťazcom 1 300 faktúr. Hoci ide o zlomok z celkového počtu účtovných dokladov, ročná úspora vďaka systému od GRiTu dosahuje jednotky miliónov korún.
V praxi to funguje tak, že hneď ako sa Albert s dodávateľom dohodne na spolupráci, riešia spolu nevyhnutne aj otázku efektívnej výmeny dokladov. Ak dodávateľ EDI doposiaľ nevyužíva a má oň záujem, buď si zaplatí vlastného poskytovateľa EDI, čo nie je zadarmo, alebo využije Albert portál.
„Albert portál nám v zásade otvoril dvere do predajní Albert. Je to jednoduchý a prehľadný systém, ktorý nám ušetril náklady na zaobstaranie vlastného riešenia na elektronickú výmenu účtovných dokladov. Zatiaľ dodávame do ôsmich predajní na južnej Morave a na Zlínsku, takže v porovnaní s veľkoobchodmi generujeme menej faktúr. Štandardné EDI riešenie by pre nás bolo príliš nákladné. Vnímame to zo strany reťazca ako príjemné rozšírenie dostupných možností,“ hovorí manažér distribúcie Michal Tomek z Czech Craft Beers, ktorý dodáva do reťazca pivá z pivovarov Moravia a Lucky Bastard.
Výhodou EDI je rýchla a automatická komunikácia bez ľudských chýb a podrobný prehľad o všetkých objednávkach, faktúrach a ďalších dokladoch vrátane ich histórie na oboch stranách. Jediným obmedzením Albert portálu je, že cezeň drobní dodávatelia pochopiteľne nemôžu komunikovať s inými odberateľmi – ak chcú dodávať do ďalších reťazcov, musia s nimi výmenu dokladov vyriešiť inak.
„Naše riešenie je šité na mieru naozaj malým dodávateľom, ktorým stačí bezpapierová výmena účtovných dokladov iba s Albertom. Je to jednoduché internetové rozhranie, ktoré by som prirovnal k e-mailu. V internetovom prehliadači si dodávatelia otvoria web Albert portálu, prihlásia sa a fakturujú alebo riešia objednávky. Nič neinštalujú, nepotrebujú žiadny špeciálny softvér ani službu. Zároveň nič neplatia, všetky náklady znáša Albert,“ opisuje fungovanie Albert portálu business development manager GRiTu David Reichel.
V maloobchode s potravinami je EDI štandardne využívané riešenie vo väčšine reťazcov. Ak sa teda drobní dodávatelia rozhodnú prejsť z Albert portálu na platené EDI riešenie, otvorí sa im cesta aj do ďalších reťazcov. Výhody bezpapierovej výmeny účtovných dokladov môžu potom využiť aj s nimi. Vďaka riešeniu s názvom Orion od spoločnosti GRiT môžu EDI integrovať do interného podnikového systému a výmenu dokladov ďalej automatizovať. Pre užívateľov Albert portálu sa takmer nič nezmení. Prechod je jednoduchý, systém je na používanie takmer zhodný a zostanú v ňom všetky doklady, ktoré si dosiaľ s reťazcom vymenili.
Zdroj: GRiT
Potrebujete poradiť s riešením pre vašu firmu?