Kľúčovým faktorom pre udržanie rýchleho rastu je pre maloobchodnú spoločnosť 1. day čo možno [...]
Veľké obchodné reťazce dnes bežne komunikujú s dodávateľmi prostredníctvom EDI. Výnimkou nie je ani dm drogerie markt, ktorý od svojich dodávateľov vyžaduje, aby cez EDI spracovávali objednávky, dodacie listy a faktúry. Prečítajte si, ako obchodná komunikácia s dm vyzerá v praxi.
Pre nových dodávateľov je najdôležitejšie, aby ich IT systém vedel generovať a spracovávať EDI správy – minimálne objednávky, dodacie listy a faktúry. Pri ďalších typoch správ záleží na individuálnej dohode s dm.
V dm sa rozhodli pre zjednotenie EDI komunikácie na všetkých svojich trhoch pod jedno riešenie, a preto všetkých nových dodávateľov zapája medzinárodný EDI poskytovateľ MARKANT (na Slovensku pod lokálnym zastúpením Markant Slovensko s.r.o.). To znamená, že ak už nový dodávateľ EDI providera má, musí na nadviazanie EDI komunikácie s dm prejsť na riešenie od Markantu. Ak zatiaľ EDI nemá, Markant mu riešenie poskytne.
Hneď ako Markant nastaví EDI komunikáciu, začne dodávateľ prijímať objednávky od dm drogérie v EDI formáte.
EDI správy ORDERS (teda objednávky) chodia dodávateľom výhradne zo slovenskej centrály dm, ktorá má svoj unikátny GLN kód. Na rovnaké GLN neskôr dodávateľ odosiela faktúry.
Po prijatí EDI správy sa objednávky automaticky prepíšu do ERP systému dodávateľa, kde čakajú na vybavenie. Prípadne s nimi pracujú priamo vo webovom prehliadači, ak ERP systém nevyužívajú.
Dodacie listy pre dm musia obsahovať číslo objednávky, ku ktorej sa vzťahujú. Platí pritom, že na každú objednávku prijímajú v dm len jeden dodací list (DESADV) a jednu faktúru (INVOIC).
Na každom dodacom liste vyžaduje dm označené miesta dodania pomocou GLN kódu daného skladu či predajne. Všetok tovar od dodávateľov prijíma dm do logistického centra v Senci. Vo výnimočných prípadoch prijíma dm tovar aj priamo do prevádzok, z ktorých každá má svoje unikátne GLN.
Na rozdiel od dodacích listov, EDI faktúry odosiela dodávateľ na centrálu dm – sú teda označené rovnakým GLN kódom drogérie dm ako prijaté objednávky.
Zasielanie dobropisov pomocou EDI správ INVOIC zatiaľ v dm neumožňujú. V prípade fakturačných rozdielov a vratiek vystaví dm požiadavku na dobropis a zašle ho dodávateľovi e-mailom.
Teraz máte stručný prehľad o tom, ako prebieha obchodná komunikácia s dm. Detailné technické informácie opisuje dm v partnerskej sekcii na svojom webe.
Ak plánujete dodávať tovar len do dm, EDI providera dopredu hľadať nemusíte – o všetko sa postará Markant. Ak však plánujete dodávať aj do iných reťazcov drogérií alebo supermarketov a potrebujete poradiť, napíšte nám. S výberom providera či EDI riešenia vám poradíme.
Potrebujete poradiť s riešením pre vašu firmu?