Slovenský antimonopolný úrad schválil zlúčenie Nay s českou firmou HP Tronic

 12. 06. 2024

Po marcovom schválení fúzie slovenskej spoločnosti Nay a českej skupiny HP Tronic českým Úradom na ochranu hospodárskej súťaže (ÚOHS) dostali teraz obe spoločnosti zelenú na vytvorenie spoločného holdingu aj od Protimonopolného úradu SR (PMÚ). Povolenie od týchto orgánov na ochranu hospodárskej súťaže bolo nevyhnutnou podmienkou na realizáciu plánovaného projektu. Spojením vznikne na českom a slovenskom trhu nový subjekt s veľkým inovačným potenciálom.

Integrácia skupín HP Tronic a Nay, prevádzkovateľov značiek ako Datart, Eta, Electro World a Nay, je reakciou na dynamiku súčasného trhu. Ten čelí rastúcej sile internetových predajcov a globálnych trhov.

Táto udalosť znamená pre obe spoločnosti významný krok a prináša na oba trhy novú dynamiku. Vytvára subjekt s jedinečným kombinovaným know-how a rozsiahlymi skúsenosťami na maloobchodnom trhu. Povolenie fúzie Úradom pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľa v Českej republike a PMÚ na Slovensku bolo kľúčovou podmienkou na uskutočnenie nášho plánu. Ten začneme postupne realizovať v najbližších týždňoch. Prvým krokom je príprava podrobného plánu ďalších krokov," hovorí Daniel Večeřa, generálny riaditeľ spoločnosti HP Tronic.

Skupiny HP Tronic a Nay sú poprednými multikanálovými predajcami spotrebnej elektroniky s viac ako 25-ročnou históriou v Českej republike a na Slovensku. Novovytvorené zoskupenie Nay-Datart prinesie obom spoločnostiam nové príležitosti. Zároveň ponúkne vyššiu hodnotu pre zákazníkov, zamestnancov a investorov. Spojením sa predajne v Českej republike zjednotia pod značkou Datart a na Slovensku pod značkou Nay.

Synergické výhody

Schválenie fúzie zo strany PMÚ je pre nás skvelou správou," hovorí Peter Zálešák, predseda predstavenstva spoločnosti Nay. „Toto spojenie prinesie synergické výhody vďaka spoločným skúsenostiam a vyššej efektivite prevádzkových procesov, najmä v oblasti logistiky, infraštruktúry, marketingu a nákupu. Umožní nám posilniť strategickú pozíciu a lepšie využiť príležitosti nielen v kamenných predajniach, ale aj na trhu elektronického obchodu. Dlhoročné skúsenosti pomôžu rozšíriť sortiment výrobkov, služieb a udržať vysoký štandard starostlivosti o zákazníkov," dodáva.

Ohlásená fúzia nijako neovplyvní platné zmluvné záväzky vrátane reklamácií, ktoré sa vzťahujú na výrobky a služby zakúpené v predajniach v Českej republike a na Slovensku.

Zdroj: www.tovarapredaj.sk

 Zdroj obrázku: hwww.nay.sk

Súvisiace články

Potrebujete poradiť s riešením pre vašu firmu?