Významnú inováciu na ceste k rýchlejšej plnohodnotnejšej elektronickej výmene kmeňových dát tovaru [...]
Netreba zdôrazňovať, že pandémia covidu zrýchlila digitalizáciu služieb aj celkové podnikanie. Technológie nás ovplyvňujú na každom kroku. Rozvoj e-commerce a sociálnych sietí zažíva boom a to aj u starších ročníkov, preto sa internetoví predajcovia musia zameriavať aj na vek 50+. V Spojených arabských emirátoch ožíva funkcia QR kódov (uloženie online dát a odkazu do tlačeného obrazca). Najväčší obchodný reťazec v Emirátoch, Carrefour, chce QR kódy využívať v spojení s firmou IBM a blockchainovou technológiou v záujme spotrebiteľov v ich hľadaní pôvodu potravín.
V Emirátoch sa v priebehu covidových opatrení rozmohlo používanie QR kódu na zobrazenie napríklad menu v reštauráciách, bez neho ste si takmer nemohli objednať. QR kód sa začal objavovať aj v stánkoch firiem na veľtrhoch, na jednej univerzálnej karte, ktorú si ktokoľvek mohol naskenovať a zobraziť tak informácie o firme alebo reprezentujúcej osobe, až po načítanie QR kódu, ktoré vám automaticky do telefónu uložilo kontakt vrátane mena, emailu a mobilu.
Hani Weis, riaditeľ skupiny Majid Al Futtaim Retail prevádzkujúcej Carrefour v Emirátoch, vyhlásil, že dôvera a viac informácií k produktom sú pre zákazníkov vďaka pandémii na vzostupe, preto sa rozhodli investovať nemalé peniaze do technológie, ktorá bude dôveru zákazníkov prehlbovať, a tým si aj získavať väčšiu lojalitu pri narastajúcej konkurencii.
Základom tohto projektu nie je len využitie súčasného trendu vyhľadávania zdravších potravín, ale predovšetkým vytvorenie dôvery k lokálnym potravinám. V priebehu niekoľkých mesiacov by sa v regáloch supermarketov Carrefour mala objaviť zelenina, ovocie alebo mäso, ktoré bude mať na svojom obale QR kód. Ten bude prezentovať takzvané dáta „Farm to store shelf“, teda všetky dáta o produkte, ako je proces výroby, miesto, certifikácia, nutričné hodnoty, hygienické štandardy, teplotné dáta v priebehu prepravy a ďalšie. Všetko bude v priebehu dopravy a po doručení do obchodných reťazcov automaticky uložené pomocou blockchainovej technológie na stránky, kam odkáže načítanie kódu.
Pre exportéra to znamená, že nielen sami ľudia sa snažia získavať o potravinách viac informácií, ale že aj miestne firmy im idú v ústrety. To môže byť zaujímavá príležitosť pre firmy, pri ktorých je práve výroba, pozadie alebo príbeh to hlavné, čo produkt vytvára. Ak sa k tomu pridá ešte trend organických, bio, fair trade, hand made a ďalších produktov, otvára to príležitosti aj pre menšie, kvalitné firmy.
Zdroj: kurzy.cz
Potrebujete poradiť s riešením pre vašu firmu?