Významnú inováciu na ceste k rýchlejšej plnohodnotnejšej elektronickej výmene kmeňových dát tovaru [...]
Slovo "e-shop" sa dnes skloňuje čoraz častejšie. Ich počty rastú a nároky zákazníkov nepoznajú hraníc. Prežijú a zarobia len tie internetové obchody, ktoré sa najlepšie prispôsobia požiadavkám dnešnej doby. Objednávky urobené hlasom, automatizácia firemných procesov a ďalšie. Čo e-commerce čaká v najbližšej dobe?
Niektoré internetové obchody majú dnes viac návštev z mobilných zariadení než zo stolného počítača – a tento trend sa s nástupom generácie Z prehlbuje. Optimalizovaný e-shop pre mobilné zariadenia ale sám o sebe nestačí.
Dobre optimalizovaný web totiž nie je vždy zárukou špičkového zákazníckeho zážitku. Podľa štatistík je konverzný pomer e-shopov na mobilných zariadeniach stále významne nižší než na stolných počítačoch – niekedy o viac než 100 %. Vyššia je aj priemerná miera okamžitého opustenia.
Pokrokové e-shopy preto dnes vyvíjajú tzv. AMP (accelerated mobile page) alebo ešte lepšie PWA (progressive web application). Webová aplikácia beží na pozadí užívateľovho mobilného telefónu a je funkčná aj offline. Cieľom týchto snáh je, aby e-shopy na mobilných zariadeniach boli čo najrýchlejšie, prehľadné a ponúkali užívateľovi porovnateľný užívateľský zážitok ako na stolnom počítači.
Hlasové vyhľadávanie je na vzostupe – podľa niektorých odhadov bude už tento rok hlasové vyhľadávanie na Googli tvoriť polovicu všetkých hľadaní. Zákazníci pomocou hlasu najčastejšie hľadajú a nakupujú produkty dennej spotreby.
E-shopy by sa tak mali zamerať nielen na mobilné zariadenia, ale aj na hlasové vyhľadávanie. Optimalizovať svoje webové stránky, dostať ich do featured snippets alebo pracovať s Google Nákupmi. Ďalšou možnosťou je optimalizácia e-shopov tak, aby si dobre rozumeli s príkazmi pre hlasových asistentov typu Alexa, Siri alebo Google Home.
Rutinné činnosti v sklade alebo na účtovníckom oddelení pravdepodobne čoskoro prevezmú automatické systémy.
Aké ďalšie trendy sa presadzujú v roku 2020 sa dočítate v celom článku tu.
Zdroj: článok publikovaný na systemonline.cz
Potrebujete poradiť s riešením pre vašu firmu?